Skip to main content
Media Releases

الحكماء يرحبون باعتراف الأمم المتحدة بفلسطين كدولة مراقبة


Share this:

"ההצבעה באו"ם יכולה להיות זרז למשא ומתן אמיתי בין ישראל לפלסטינים על בסיס שיוויוני יותר" – ג'ימי קרטר ה-Elders מקדמים בברכה את ההצבעה היום בעד הכרה בפלסטין כמדינה משקיפה שאינה חברה ומביעים את תקוותם שתוצאה זו תהווה צעד חשוב לקראת שלום וביטחון עבור כל הפלסטינים והישראלים.

ה-Elders מברכים את העם הפלסטיני על הגעתו לציון דרך חשוב היום במסעו הארוך לקראת מדינה. בהעניקה לפלסטין מעמד של מדינה משקיפה שאינה חברה, ברוב מובהק, הפגינה העצרת הכללית של האו"ם מעשה אמיץ של מנהיגות בינלאומית.

ה-Elders סבורים שההצבעה באו"ם תסייע להבטיח את פתרון שתי המדינות ותגדיל את הסיכויים להצלחת משא ומתן עתידי על השלום באזור.

Desmond Tutu  

לדברי הארכיבישופ דזמונד טוטו, יו"ר ה-Elders:

"אנו מברכים בכל לב את ההכרה בפלסטין כמדינה משקיפה על ידי האו"ם. ששים וחמש שנים לאחר שהאו"ם המליץ להקים מדינה יהודית ומדינה ערבית זו לצד זו בפלסטין המנדטורית לשעבר, סוף סוף צעד העולם צעד חשוב לקראת החלק הפלסטיני של הבטחה זו."

Mary Robinson

 

מרי רובינסון, נשיאת אירלנד לשעבר ונציבת האו"ם לזכויות האדם לשעבר:

"במבט לאחור תיחשב הצבעה זו להצבעה היסטורית למען השלום והביטחון הן עבור הפלסטינים והן עבור הישראלים. זו הייתה גם הצבעה על זכויות האדם ושלטון החוק. אנו מברכים את הנשיא מחמוד עבאס על כך שהלך בדרך הדיפלומטיה והשלום לקראת המטרה שכל העולם מסכים עליה והיא מדינה פלסטינית, שעולה בקנה אחד עם החלטות האו"ם ועם החוק הבינלאומי."

ה-Elders קוראים לכל הצדדים להימנע מצעדי ענישה נגד הפלסטינים על כך שהם קידמו את הבקשה הלגיטימית שלהם לאו"ם ומקווים שהפלסטינים והישראלים יניחו בצד את הספקנות ויראו את ההצבעה באו"ם כצעד קדימה לקראת מטרותיהם המשותפות, שהן שלום, בטחון וריבונית לאומית.

Gro Brundtland

 

לדברי גרו הארלם ברונדטלנד, ראשת ממשלת נורבגיה לשעבר:

"קבלת פלסטין כמדינה על ידי העצרת הכללית עשויה לשנות את הדינמיקה הנוכחית במזרח התיכון. זהו אישור מחדש לכך שפתרון שתי המדינות נותר הדרך ארוכת הטווח היחידה לשלום בין הפלסטינים לישראלים, בשעה שהתרחבות ההתנחלויות הישראליות הבלתי-חוקיות מקרבת אותם יותר מתמיד לתוצאה של מדינה אחת דו-לאומית."

Jimmy Carter

 

לדברי ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר:

"כעת מוטלת על הקהילה הבינלאומית החובה להפוך צעד משמעותי זה של האו"ם לשלום בר-קיימא במזרח התיכון. עליה לעודד את פתח ואת החמאס להתפייס ולפעול יחד למען אחדות פלסטינית. אל להן למעצמות העולם ולמדינות האזור הנוגעות בדבר להתעלם מהתפקיד המרכזי שמשחק הסכסוך הישראלי-פלסטיני במתיחויות אחרות בעולם. ההצבעה באו"ם יכולה להיות זרז למשא ומתן אמתי בין ישראל לפלסטינים על בסיס שוויוני יותר."

לפניות התקשורת: [email protected]

Share this article

Keep up to date with The Elders’ COVID-19 digest:

Sign up to receive regular updates about The Elders’ activities during the COVID-19 pandemic. We will never share your email address with third parties.

Keep up to date with The Elders latest News and Insight:

Sign up to receive monthly newsletters from The Elders. We will occasionally send you other special updates and news, but we'll never share your email address with third parties.

Close

I would like to find:

Search
Close