Skip to main content
Conflict
Elders Statements

ארגוןThe Elders קוראים לפעולה נועזת של מנהיגי העולם כדי להפסיק את הכיבוש הבלתי חוקי של ישראל

Share this:
Photo: Abed Rahim Khatib/Anadolu via Getty Images

ארגון The Elders קוראים היום למנהיגים פוליטיים ברחבי העולם, ובמיוחד לבעלי השפעה על ישראל, לאכוף את הפסיקה ההיסטורית של בית הדין הבינלאומי לצדק ולהביא לסיום הכיבוש של ישראל בשטח פלסטיני.

 

הארגון מברך על חוות הדעת המוסמכת שהוציא בית הדין הבינלאומי ב-19 ביולי כהצהרה מוחלטת של החוק הבינלאומי. ההשלכות המשפטיות אמורות להיות מיושמות כעת במלואן על ידי ישראל, על ידי המדינות החברות באו"ם ועל ידי האו"ם עצמו.

 

בית הדין הבינלאומי, כגוף השיפוטי הראשי של האו"ם, מצא כי נוכחות ישראל ברחבי השטח הפלסטיני הכבוש (OPT) כולל הגדה המערבית, מזרח ירושלים ועזה, אינה חוקית. עוד הוא מצא כי המדיניות והנהלים של ישראל מסתכמים בסיפוח של חלקים נרחבים מהשטח הפלסטיני, ומהווים הפרה של מחויבותיה הבינלאומיות בנושא הפרדה גזעית ואפרטהייד. 

 

ארגון The Elders  מציין את מסקנתו של בית המשפט שצורכי הביטחון של ישראל לעולם לא יוכלו להצדיק כיבוש קבוע או סיפוח של שטחים. ממשלות ישראל עוקבות מפרות את זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, ואת האיסור על רכישת שטחים בכוח, כבר יותר מחמישה עשורים.  

 

בתקופה של תהפוכות פוליטיות ומתחים גיאופוליטיים גוברים, דעת העולם אינה יכול להיות מוסחת על ידי אירועים פוליטיים במקומות אחרים. פסיקת בית הדין היא קריאה שאמורה לעורר את כל המנהיגים המכבדים את שלטון החוק ומחויבים למערכת רב-צדדית צודקת ושוויונית.

 

בו בזמן, על המנהיגים לשמור על מיקוד דחוף במצב בעזה. עלינו לראות מאמצים מתגברים להבטחת הפסקת אש בעזה, שחרור כל בני הערובה הישראליים והאסירים הפלסטינים העצורים באופן שרירותי, וגישה הומניטרית להתמודדות עם רעב קטסטרופלי וסיכון למחסור חמור במזון ברחבי עזה כולה.

 

מתקפות הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר 2023 היו פשעי מלחמה מזעזעים שאותן גינה אז ארגון the Elders  באופן חד משמעי ומגנה אותן גם היום. על פי ההערכות, כמעט 40,000 פלסטינים נהרגו על ידי כוחות ישראליים מאז מתקפות חמאס.  מניין ההרוגים ממשיך לעלות מדי יום, אך לכאורה נסבל על ידי מדינות מסוימות, בעוד שהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2,735 נותרה בלתי מיושמת והסכם הפסקת אש אינו בהישג יד.  

 

ישראל נכשלה ביישום הצעדים הזמניים שעליהם הורה בית הדין הבינלאומי, כולל הפסקת המתקפה הצבאית שלה ברפיח והבטחת גישה הומניטרית ללא הפרעה. הזוועות המתמשכות נגד אזרחים שמבצעת ישראל בעזה מוסיפות משקל לטענות על רצח עם, שבעניינן יכריע בית הדין הבינלאומי.

 

מנהיגי העולם צריכים כעת להבהיר - האם הם מאמינים בשלטון החוק או לא. העולם צופה, מחכה ורוצה שהצדק ינצח.

 

סוף

 

Mary Robinson, former President of Ireland and Chair of The Elders

Ban Ki-moon, former UN Secretary-General and Deputy Chair of The Elders

Graça Machel, Founder of the Graça Machel Trust, Co-founder and Deputy Chair of The Elders 

Gro Harlem Brundtland, former Prime Minister of Norway and former Director-General of the WHO

Helen Clark, former Prime Minister of New Zealand and former head of the UN Development Programme

Elbegdorj Tsakhia, former President and Prime Minister of Mongolia

Zeid Ra'ad Al Hussein, former UN High Commissioner for Human Rights

Hina Jilani, Advocate of the Supreme Court of Pakistan and co-chair of the Taskforce on Justice

Denis Mukwege, physician and human rights advocate, Nobel Peace Laureate

Ellen Johnson Sirleaf, former President of Liberia and Nobel Peace Laureate

Juan Manuel Santos, former President of Colombia and Nobel Peace Laureate

Ernesto Zedillo, former President of Mexico


For media inquiries, please contact William French, Head of Communications (+44 7795 693 903) or email: [email protected]

 

Share this article

Keep up to date with The Elders’ COVID-19 digest:

Sign up to receive regular updates about The Elders’ activities during the COVID-19 pandemic. We will never share your email address with third parties.

Keep up to date with The Elders latest News and Insight:

Sign up to receive monthly newsletters from The Elders. We will occasionally send you other special updates and news, but we'll never share your email address with third parties.

Close

I would like to find:

Search
Close